5. oktoobril
külastasid meie kooli Erasmuse projekti raames õpetajad erinevatest Euroopa
riikidest. Kohal olid erinevate ainete õpetajad- oli neid, kelle erialaks on
emakeel või inglise keel ning oli ka neid, kes annavad matemaatika tunde.
Visiidi põhieesmärgiks oli tutvuda tehnloogia kasutamisega õppetöös.
Õpetajad
saabusid kooli kell 9.30 ning suundusid aulasse, kus neile tutvustati
päevakava. Peale sissejuhatust käidi klassides ning tutvuti meie tundidega-
vaadati, kuidas meil tunnid toimuvad, mida
tundides tehakse ning kuidas tunde läbi viiakse. Osa võeti robootika, inglise
keele ja matemaatika tunnist.
Peale
tundide külastamist kogunesid õpetajad taas aulasse, kus neile olid ette
valmistatud erinevad mängud. Järgmiseks tutvustas õpetaja Meeri Sild erinevaid
programme, mille abil saab siduda tehnoloogiat ja õppetööd. Selleks, et kõik
paremini meelde jääks, suunduti õue ning iga õpetaja sai ise programmi
katsetada. Õpetajad jagati kahte gruppi, kummalegi grupile anti telefon ning
mängijad saadeti orienteeruma. Vaja oli üles leida erinevad punktid ning
punktides tuli vastata küsimustele. Peale orienteerumist suunduti taas aulasse,
kus õpetaja Sild õpetas, kuidas selliseid mänge ise luua.
Edasi
tutvustati külalistele meie kooli- näidati sööklat, võimlat, garderoobi ning
algklasside korrust.
Kolm tundi
meie koolis möödusid linnulennul ning juba oli õpetajatel aeg lahkuda, et jõuda
külastada ka järgmiseid koole.
Püüdsime
kinni kolm õpetajat ning palusime neil vastata, kuidas neile meeldib õppetöös
tehnikat kasutada? Saime alljärgnevad vastused:
- Jah mulle meeldib see idee, aga meil Saksamaal on sellega
mitmeid probleeme. Hetkel tegeleme nende probleemide lahendamisega. See on väga
huvitav ja ma loodan, et meie probleemid lahenevad.
- Me kasutame tundides palju ICT-d ning igal õpilasel on
enda Ipad, mida me üritame kasutada nii palju kui võimalik. Aga on veel pikk
tee minna, et saada ideaalseks.
- Minu jaoks ei ole küsimus selles, kas kasutada
tehnoloogiat tunnis või mitte, vaid selles, kuidas muuta selle abil õpetamist.
Iga õpetaja peab oma tunnis tehnikat paremini integreerima. Me valmistame
õpilasi, tulevasi kodanikke, ette teadmistepõhises ühiskonnas toimetulemiseks.
Me tegeleme lastega, kelle elustiiliks on koostöö tehnoloogiaga. Me peame
aitama neil mõista keskkonda, millega nad tegelevad. Niimoodi tehes anname
edasi oskusi ellujäämiseks. Huvitav on see, et kõik, mida me praegu neile
õpetame ei ole enam aktuaalne kümne, kahekümne või kolmekümne aasta pärast.
Seepärast peame andma edasi teadmisi, et lastel tekiks elujõuline
mõttestruktuur. Mina, kes ma tulen arengumaalt, olen sellel teemal alati
vaielnud. Mida rohkem me hoiame lapsi tehnoloogiast eemale, seda enam võtame
neilt võimaluse tulevikus ellu jääda.
Kokkuvõttes
võib öelda, et õpetajatele meeldis meie koolis väga.