Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis võeti kasutusele uudne
tehnoloogia, millega on võimalik kontrollida õpilaste kohalolekut koolis. Huvitav
on teada, millised on selle uuenduse positiivsed ja negatiivsed küljed ning kas
uus süsteem teeb õpilaste elu lihtsamaks või hoopis vastupidi.
Kaardi registreerimine klassi ruumides võiks
muuta õpetaja töö lihtsamaks, kui ei peaks enam puudujaid märkima, vaid
lihtsalt vaatama, kes on ennast registreerunud. Aga see, et igas klassiruumis
oleks andur, on alles tuleviku idee ja teema.
Kahjuks on igal positiivsel asjal on olemas ka negatiivne pool.
Kui kooli siseneb korraga mitu õpilast ning kõik registreerimiseks taskutest
või kottidest oma kaarte otsima hakkavad, kipub tekkima ummik ja trügimine,
mille käigus võivad väiksemad õpilased kukkuda ja viga saada. Samuti on
probleemiks, et paljud õpilased ei
viitsi hommikul vara kaarti otsida ja uksel teistega võidu sahkerdada ning
kõnnivad seepärast andurist lihtsalt mööda.
Probleemi võib lahendada see, kui muuta anduri asukohta- ehk
oleks mõttekas see paigutada hoopiski garderoobi lõppu. Kui õpilane on riided
garderoobi pannud ning suuremast rahvamassist mööda pääsenud, siis on aega
kaart registreerida ning liikuda edasi klassi poole.
Artikli autor: JanarV