Saturday, October 15, 2016

Külalisõpetajad Erasmuse projekti raames meie koolis

5. oktoobril külastasid meie kooli Erasmuse projekti raames õpetajad erinevatest Euroopa riikidest. Kohal olid erinevate ainete õpetajad- oli neid, kelle erialaks on emakeel või inglise keel ning oli ka neid, kes annavad matemaatika tunde. Visiidi põhieesmärgiks oli tutvuda tehnloogia kasutamisega õppetöös.
Õpetajad saabusid kooli kell 9.30 ning suundusid aulasse, kus neile tutvustati päevakava. Peale sissejuhatust käidi klassides ning tutvuti meie tundidega- vaadati,  kuidas meil tunnid toimuvad, mida tundides tehakse ning kuidas tunde läbi viiakse. Osa võeti robootika, inglise keele ja matemaatika tunnist.
Peale tundide külastamist kogunesid õpetajad taas aulasse, kus neile olid ette valmistatud erinevad mängud. Järgmiseks tutvustas õpetaja Meeri Sild erinevaid programme, mille abil saab siduda tehnoloogiat ja õppetööd. Selleks, et kõik paremini meelde jääks, suunduti õue ning iga õpetaja sai ise programmi katsetada. Õpetajad jagati kahte gruppi, kummalegi grupile anti telefon ning mängijad saadeti orienteeruma. Vaja oli üles leida erinevad punktid ning punktides tuli vastata küsimustele. Peale orienteerumist suunduti taas aulasse, kus õpetaja Sild õpetas, kuidas selliseid mänge ise luua.
Edasi tutvustati külalistele meie kooli- näidati sööklat, võimlat, garderoobi ning algklasside korrust.
Kolm tundi meie koolis möödusid linnulennul ning juba oli õpetajatel aeg lahkuda, et jõuda külastada ka järgmiseid koole.
Püüdsime kinni kolm õpetajat ning palusime neil vastata, kuidas neile meeldib õppetöös tehnikat kasutada? Saime alljärgnevad vastused:
- Jah mulle meeldib see idee, aga meil Saksamaal on sellega mitmeid probleeme. Hetkel tegeleme nende probleemide lahendamisega. See on väga huvitav ja ma loodan, et meie probleemid lahenevad.
- Me kasutame tundides palju ICT-d ning igal õpilasel on enda Ipad, mida me üritame kasutada nii palju kui võimalik. Aga on veel pikk tee minna, et saada ideaalseks.
- Minu jaoks ei ole küsimus selles, kas kasutada tehnoloogiat tunnis või mitte, vaid selles, kuidas muuta selle abil õpetamist. Iga õpetaja peab oma tunnis tehnikat paremini integreerima. Me valmistame õpilasi, tulevasi kodanikke, ette teadmistepõhises ühiskonnas toimetulemiseks. Me tegeleme lastega, kelle elustiiliks on koostöö tehnoloogiaga. Me peame aitama neil mõista keskkonda, millega nad tegelevad. Niimoodi tehes anname edasi oskusi ellujäämiseks. Huvitav on see, et kõik, mida me praegu neile õpetame ei ole enam aktuaalne kümne, kahekümne või kolmekümne aasta pärast. Seepärast peame andma edasi teadmisi, et lastel tekiks elujõuline mõttestruktuur. Mina, kes ma tulen arengumaalt, olen sellel teemal alati vaielnud. Mida rohkem me hoiame lapsi tehnoloogiast eemale, seda enam võtame neilt võimaluse tulevikus ellu jääda.
Kokkuvõttes võib öelda, et õpetajatele meeldis meie koolis väga.

Rohkem pilte üritusest leiate all olevalt lingilt.