Wednesday, June 7, 2017

Kaitsja kollases kastis

Kes on see alati heas tujus ja sõbralik valvur meie kooli ukse kõrval? Portreeloos kajastan meie kooli valvurit Toomast.

Kuidas te sattusite siia majja tööle ja kui kaua te olete meie koolis valvurina töödanud?

- Siia majja sattusin tööle täiesti juhuslikult. Peale pingelist tööd eri firmades tippjuhi tasemel, võtsin aja maha, kuid ei suutnud kodus lihtsalt ilma toimetamiseta istuda ja lugesin juhuslikult kooli koduleheküljelt kuulutust ja nii ma sattusingi siia, nüüd jookseb juba neljas aasta.

Kas te olete oma tööga rahul?

- Ühes töökohas ei tohi olla üle viie aasta, siis kaob teravus ära ja need funktsioonid mis on peaksid olema esmatähtsad, jäävad tahaplaanile. Ma olen eluaeg püüdnud igat tööd teha nii hästi kui ma saan ja nii hästi kui ma oskan. Siiamaani olen seda samamoodi teinud. Mis mulle naudingut pakub on see, et suhtlemisvajaduse katab see ametikoht mitte saja vaid tuhande protsendiliselt, sellepärast ma püüan suhelda siin maksimaalselt, tere ja head aega öeldes inimestega silmsidet pidi või juba tundes mõnda inimest ka paar sõna vahetada.

Kas teil on juhtunud mõni huvitav või tõsine juhtum siin koolimajas?

- Koolielu on nii huvitav elu, iga päev hommikust õhtuni. Ma ei pea seda ametikohta naljanumbriks üldse. Võibolla kõige tõsisem oli siis, mulle öeldi et staadionil joob noorte kamp ja ma pean neid sealt ära ajama. Ma olen harjunud alati ise hakkama saama, mu ainukene relv oli mobiil telefon, mis oli igaks juhuks kaasas, et saaks kiiresti valida mõnda numbrit kui vaja on. Tänu heale jutule me läksime väga viisakalt lahku, nad said aru mida ma tahan ja nad lubasid teine kord mitte tagasi tulla ja rohkem ma neid näinud ei ole siin.

Milline näeb välja teie tavaline tööpäev?

- Tavaline tööpäev näeb välja üks nädal ühtemoodi teine nädal teistmoodi. Mis on organismile raske, sest see ei harju eri reziimidega nii lihtsalt ära. Hommikusel vahetusel tõusel kell 5 ja järgmine nädal ma saan magama alles kell 12 või 1 öösel. Organism ei harju sellise loksutamisega mitte kuidagi ära ja kui päeval midagi teha pole, silm läheb iseenesest kinni. Päeva pooleks jagamine on natuke halb, suurt midagi ei jõua selle vaba ajaga teha. Oma asjad kogunevad tavaliselt nädalavahetusele, aga kuidagi saab ikka hakkama.

Kas te soovite midagi oma töö juures muuta?

- Praegu ei oskagi midagi välja pakkuda, eks ma olen oma ütlemised siin aastate jooksul vaikselt ära öelnud juba.

Autor: Taniel Steven Felding

No comments:

Post a Comment